Náš tým
Pedagogický tým je klíčovým prvkem vzdělávání a má zásadní vliv na jeho kvalitu. My našim pedagogům říkáme průvodci a vzájemně se s dětmi oslovujeme křestním jménem. Průvodci jsou pro děti partnery na jejich cestě vzděláváním a provází je celým jeho procesem - pomáhají jim s poznáváním a rozvojem silných stránek a dalších schopností a dovedností. Podporují iniciativu žáků a inspirují je. Vedou je k osobní zodpovědnosti a schopnosti sebereflexe. Společně rozvíjí komunikační dovednosti a emoční inteligenci. Připravují je tak na život v dynamicky se vyvíjejícím prostředí.
Důležitá je pro nás nejen kvalifikovanost a odbornost jednotlivých členů týmu, ale také jejich pedagogické a lidské schopnosti. Schopnost předávat své znalosti a zkušenosti žákům je naprosto zásadní. Dále klademe důraz na komunikaci, spolupráci, důvěru a zpětnou vazbu v rámci týmu školy. Pro efektivní fungování celého týmu probíhají pravidelná setkání, v rámci kterých reflektujeme společnou práci a sdílíme zkušenosti a nápady. Díky vzájemné úctě a respektu tvoříme bezpečný prostor, ve kterém mohou děti i dospělí kreativně tvořit a sdílet své názory. Výborná komunikace a spolupráce mezi pedagogy, žáky a rodiči přispívá k lepšímu vzdělávacímu procesu a zlepšuje vztahy v rámci školního prostředí.
Kdo plní tyto role u nás v KROKu?
Průvodci
Mgr. Eva Faltisová
třídní pedagog, zelená třída
Naplňuje mě práce s dětmi už plných třicet let, vždy jsem cítila, že děti potřebují láskyplné přijímání, respektování jejich individuality, více svobody k přístupu učení a poznávání, vstřícnou komunikaci. Během mé učitelské praxe jsem se zajímala o různé alternativy učení a postupně je začleňovala do výuky. Po všech praktických zkušenostech mám nyní tu možnost být součástí školy Krok a podpořit tak děti na jejich cestě. Dává mi to velký smysl.
Petra Jakicová
třídní pedagog, žlutá třída
Pro začátek bych napsala, že jsem si již odmalička přála být pedagogem a vždy jsem to cítila jako tu nejlepší volbu. Vydala jsem se tedy směrem pedagogickým. Poté, co jsem s velmi nízkým úvazkem začala učit na běžné ZŠ, jsem zjistila, že to není nic pro mě, při známkování jsem si připadala bezradná a tradičně uplatňovaný autoritativní přistup mi také není vlastní. Když jsem pak měla možnost navštívit Krok, zamilovala jsem se. Cítím velký soulad s vizí, která se formovala a já mohla být součástí, stále jsem a věřím, že dále budu. Oceňuji tu neskutečně přátelskou atmosféru, která v Kroku vládne a díky níž se člověk cítí bezpečně a přijímaně. Těším se, co společně se skvělým kolektivem dětí, průvodců i rodičů zažijeme.
Mgr. Marcela Cachová
třídní pedagog, modrá třída
Pocházím z Moravy, a možná proto jsem veselá, optimistická a pohodová. Na druhou stranu mám ráda řád a smysluplnost v tom, co dělám. Učit děti je pro mne celoživotní výzvou, kterou s pokorou přijímám. Zde využiji všechny mé vlastnosti a dovednosti. Na oplátku díky dětem jsem trpělivější, otevřenější a laskavější. Předchozí pracovní zkušenosti v zahraničí, či na českých školách, byly pro mne velmi obohacující, inspirující a naplňují. Měla jsem možnost učit "podle sebe". S dětmi jsme byli zapojeni do několika mezinárodních projektů, které byly oceněny certifikáty kvality. Vnitřně jsem ale cítila, že bych chtěla ještě něco jiného. Proto jsem se vzdala jistoty a rozhodla se přijmout výzvu, kterou pro mě škola Krok rozhodně je...pozitivní výzva, na níž se opravdu těším.
Ing. Jana Chmelíková
průvodce, odpolední klub
Práce asistenta pedagoga je pro mě posláním. Provázet děti na jejich cestě vzděláváním v laskavosti a respektu, s ohledem na jejich emoce a potřeby mi přijde smysluplné. Učit se a učit děti rozumět sobě a slyšet druhé, vyjadřovat své potřeby, hledat možné dohody a způsoby naplnění je pro mě krásný cíl, ke kterému mě život sám vede skrz rodičovství, partnerství, studium asistenství pedagoga, 4 letou praxi v asistenství na ZŠ Hučák, nenásilnou komunikaci, mediaci, studium na Škole shiatsu a nyni skrz novou příležitost ve škole Krok.
Mgr. Pavla Pročková
průvodce, odpolední klub
The Kids are All Right. Děcka jsou v pohodě. A mě baví s nimi být, povídat si, poslouchat co si myslí, jak to vidí, co je těší, co je trápí. Miluju a dojímá mě jejich opravdovost, laskavost, něha. Slzy i smích. Obrovská srdce a hlavičky plné nekonečných nápadů, vizí a ideí. Malé bytosti dohánějící své dospěláky střídavě k návalům lásky i šílenství. :)) Vystudovala jsem fyzioterapii a rekreologii na FTK Univerzity Palackého v Olomouci. Moje profesní cesta byla rozmanitá a vedla tam, kde se teď cítím být na svém místě. Jsem průvodkyní ve škole KROK a terapeutkou craniosakrální biodynamiky na volné noze. Radost mi přináší moje rodina, psaní, učení se, fotografování, homeopatie, přírodní pedagogika, lidské dobro, knížky Veroniky Hurdové, cestování dodávkou a témata svobody a spokojeného naplněného života.
Mgr. Tereza Dyntarová
průvodce
Jsem trpělivá a zvídavá učitelka, speciální pedagožka, koučka osobního rozvoje a také laskavá maminka a milující manželka. Mojí radostí „na plný úvazek“ je péče o moji dceru a její výchova.
Celý život se pohybuji ve školství a mezi aktivitami, které jsou spojené s dětmi. Baví mě pozorovat osobnosti dětí, rozvíjet je a zajímat se o to, jak se vzájemně můžeme obohatit. Ráda se sama sebe ptám: „Proč se dítě chová takto, co je podstatou jeho chování, co mi chce říct? Co potřebuje?“. Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra je základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení se a další růst.
Ráda trávím čas v přírodě, ať je to na skalách při lezení, cyklovýletech či pěším kochání se. Jsem nadšenec do acrojógy, nádherného sportu, který spojuje prvky akrobacie, jógy a párového “porozumění”. Ráda čtu. Při čtení jsem většinou tak zanořená, že neslyším, když na mě někdo mluví :).
Nicholas Wood
výuka angličtiny
I am a South African English native speaker (A white African) who has been on and still is on an interesting life adventure and journey.I am looking forward to helping the children with their English language as an English conversation teacher.Also we will have fun doing some physical education. Learning through movement."A true genius admits that he she knows nothing!" (Albert Einstein).I am not only a teacher but I am also a student of life and I am continuously learning.I look forward from learning from all the wonderful people as well as the children at KROK school.
Mgr. Markéta Wood
výuka angličtiny
Jmenuji se Markéta, jsem vášnivá cestovatelka a máma dvou kluků, kteří vyrůstají v bilingvní rodině (manžel pochází z JAR). Mám vystudovanou anglickou a španělskou filologii na FFMU v Brně a také mezinárodní zkoušku z francouzštiny. Díky znalosti cizích jazyků jsem měla možnost studovat, žít a pracovat v Asii a Evropě, potkat spoustu úžasných lidí z různých koutů světa a nabýt zkušeností, ze kterých čerpám dodnes. Ráda bych proto dětem ukázala, jak důležité je nebát se chybovat a cizím jazykem mluvit, kdykoliv k tomu budou mít příležitost, byla jim inspirující podporou a sledovala jejich nadšení při každém pokroku. Respektující přístup k dětem i dospělým je mi blízký a každým dnem (i sama na sobě) vidím, jak důležitá je vnitřní motivace a osobní odpovědnost. Spolupráce se školou Krok tak pro mě byla jasnou volbou.
Mgr. Adéla Jedličková
odpolední klub
Ahoj, dobrý den,
Jmenuji se Adéla a budeme se potkávat v odpoledním klubu. S dětmi si hrajeme, sportujeme, chodíme na výlety, povídáme, čteme, tančíme, radujeme se z úspěchů, prožíváme normální emoce, učíme se slušnému lidskému chování a prostě o životě. Někdy se učí ony od nás, někdy my zas od nich. Jsme jim průvodci na jejich životní cestě. Ve škole Krok jsme tým. Tým lidí, kteří vedeme děti empaticky, s citem, úctou, legrací, nadhledem, moudrostí.
Já za sebe- jsem průvodce a terapeutka. Vystudovala jsem Rekreologii- management životního stylu na FTK UP v Olomouci, prožila a zažila mnoho outdoorových kurzů, aktivit. Průvodcovala jsem v CK Mundo, dělala osobní trenérku, masáže, a mám 9tiletou terapeutickou praxi (Metoda RUŠ), Access Bars a celkově Access Consciousness. Mám dva syny (14 a 12let). Baví mě osobnostní rozvoj, sport, pohyb, intuitivní tanec, hudba, relaxace, odpočinek, příroda, hory, voda, jídlo:) a mnoooho dalšího.
Děti i dospělé beru a vnímám jako svobodné nekonečné bytosti s nekonečnými možnostmi a jejich jedinečnými dary, talenty a kapacitami.
V jaké lehkosti, radosti, hojnosti můžeme všichni v Kroku být?
Studenti PdF UHK
Tereza Valčíková
Učitelkou jsem chtěla být už jako malá holka a stejně to cítím i teď. Proto jsem si vybrala pedagogický obor již na střední škole. Nyní ve studiu pedagogiky pokračuji na UHK v oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ se zaměřením na hudební výchovu. Moc mě baví se neustále vzdělávat a posouvat se tím vpřed. Proto jsem absolvovala kurz a při studiu 2 roky pracovala jako chůva v dětské skupince pro děti od 1 roku do 3 let. Na práci s dětmi nejvíce miluji smích, živo(t), upřímnost, poznávání se navzájem i sama sebe. Největší klid a radost zažívám při zpěvu, četbě knih, poslechu hudby, pohybu a v přírodě.
Petra Benková
Jmenuji se Petra Benková, je mi 23 let a již pátým rokem na UHK studuji Anglický jazyk a Výtvarnou tvorbu se zaměřením na vzdělání, nyní již magisterský obor se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ. Angličtině se aktivně věnuji od svých 6 let a své znalosti a zkušenosti dále již několik let předávám žákům od 1. do 9. třídy během skupinových kroužků a indiduálních doučování, stejně jako dospělým při online konverzačních hodinách. Tyto dva obory mi dává obrovský smysl předávat dalším generacím. Dorozumět se s kýmkoliv je v dnešní době jak nutností, tak i perfektní možností udělat si kamarády po celém světě. Kreativita je všude kolem nás. Někdo rád píše, hraje na nástroj, kreslí si pro radost nebo
navrhuje budovy, auta, nábytek, cokoliv. Je potřeba ji také rozvíjet v kolektivu kamarádů, když se snažíme přijít na nejlepší strategii
vyřešení problému, kterému společně čelíme.
S dětmi také mnoho let pracuji na nejrůznějších dětských dnech, pohádkových stezkách a táborech, kterých jsem součástí, nebo je i organizuji, nejčastěji ve spolupráci s DDM Smiřice.
Andrea Žďárská
Jsem studentkou 4. ročníku oboru Učitelství pro první stupeň ZŠ, Univerzity Hradec Králové.
Věřím, že výuka by měla být zábavná a obohacující, a proto se snažím dětem předávat znalosti způsobem, který je srozumitelný a poutavý. Učení vnímám jako společné bádání, kde nestačí jen mechanicky memorovat informace – důležité je pochopit, proč věci fungují tak, jak fungují.
Mezi mé hlavní zájmy patří divadlo. Jsem dlouholetým členem DS Vojan v Libici nad Cidlinou. Na divadelních prknech jsem stála už jako malá holka. Získala jsem zkušenost s rétorikou a veřejným vystupováním, což se slučuje s mou učitelskou profesí. Dalším mým koníčkem je sport. Ráda plavu, lyžuji a běhám. V poslední době cvičím jógu a hraji tenis. Jsem vášnivá čtenářka. Preferuji autobiografie a cestopisy. Pravidelně se s dětmi potkávám na letních příměstských táborech.
Jsem člověk v pohybu, který je rád obklopen dětmi.
Daniel Běťák
Ahoj, jmenuji se Dan. Baví mě hudba, pohyb a poznávání světa. Momentálně studuji na UHK obory dějepis a matematika se zaměřením na vzdělávání. Rád trávím čas s dětmi a moc se těším, až s nimi budu poznávat krásy a možnosti světa, největšího hřiště, co existuje.
Provoz školy
Ing. Jiří Tobolka
V roce 2015 jsem spoluzaložil BizzTreat, technologickou firmu kterou stavíme na hodnotách jako je respekt, svoboda & zodpovědnost. Hluboce věříme v sílu vnitřní motivace. Respekt je pro mě vždy oboustranný a je potřeba hledat ideální cestu a řešení. Zároveň vím, že 100% optimum neexistuje. Posledních pár let si taky při (nejen) přijímacích pohovorech víc a víc všímám stejných vzorců, kterými lidé “trpí”. Stavíme smysluplnou školu pro 21. století, kde se budou děti každý den posouvat dál a nebudou se bát ptát nebo dělat chyby.
Stavíme školu, ze které děti odejdou připravené na to udělat další KROK do života.
Ing. Tereza Tobolková
Vzdělávání a vytváření prostoru pro to, aby děti mohly růst po všech stránkách je pro mě skutečná radost. Věřím, že klíčové přísady úspěchu v mnoha oblastech jsou vytrvalost a odhodlání ve chvíli, kdy čelíme překážkám. Dobře si uvědomuji, že pokud v životě něco chci, nic mi nespadne do náruče jen tak, samo od sebe. A to chci předávat i dětem. Ruku v ruce s odolností zmíněnou výše jde pokora a empatie. Starat se o lidi kolem nás, mít s nimi hluboký vztah, umět budovat tým a pracovat v rámci něj. To je jen malá hrstka toho, co předáváme dětem z nás v naší škole.
Ing. Lukáš Hloušek
Mám privilegium být už přes 10 let mentorovaný několika skvělými podnikateli. Aniž bych si to dříve uvědomoval, nechávají mě mimo jiného přicházet si na věci sám ve chvíli, kdy jsem na ně připraven. Na hodnotách svobody a vlastní zodpovědnosti dlouhodobě stavíme jak naše podnikání, tak i mou každodenní práci na manažerské pozici v nadnárodní korporaci. Je krásné pozorovat, jak díky tomuto neautoritativnímu vedení lidé osobnostně i profesně rostou... přirozeně, a hlavně s nadšením pro to, čemu se věnují a kam míří. Toto jsme v dětství uměli všichni. A nám dávalo smysl to našim dětem nevzít a založit školu, která to nadšení z poznávání a "učení se" nových věcí bude neustále podporovat. Školu, do které se budou děti opravdu těšit.
MDDr. Veronika Hloušková
Cesta k vybudování školy u nás začala už narozením našeho syna. S jeho dvěma mladšími sestřičkami mě každý den učí, že výchova se vzájemným respektem, důvěrou a neustálým nacházením společných řešení je pro celou naši rodinu tou nejsvobodnější a nejšťastnější společnou cestou životem. Tohle uvědomění přirozeně vyústilo k potřebě větší svobody i ve vzdělávání. A protože taková škola v Hradci doposud nebyla, nezbývalo nám nic jiného, než ji vybudovat :)