top of page

Náš tým

Pedagogický tým je klíčovým prvkem vzdělávání a má zásadní vliv na jeho kvalitu. My našim pedagogům říkáme průvodci a vzájemně se s dětmi oslovujeme křestním jménem. Průvodci jsou pro děti partnery na jejich cestě vzděláváním a provází je celým jeho procesem - pomáhají jim s poznáváním a rozvojem silných stránek a dalších schopností a dovedností. Podporují iniciativu žáků a inspirují je. Vedou je k osobní zodpovědnosti a schopnosti sebereflexe. Společně rozvíjí komunikační dovednosti a emoční inteligenci. Připravují je tak na život v dynamicky se vyvíjejícím prostředí. 

 

Důležitá je pro nás nejen kvalifikovanost a odbornost jednotlivých členů týmu, ale také jejich pedagogické a lidské schopnosti. Schopnost předávat své znalosti a zkušenosti žákům je naprosto zásadní. Dále klademe důraz na komunikaci, spolupráci, důvěru a zpětnou vazbu v rámci týmu školy. Pro efektivní fungování celého týmu probíhají pravidelná setkání, v rámci kterých reflektujeme společnou práci a sdílíme zkušenosti a nápady. Díky vzájemné úctě a respektu tvoříme bezpečný prostor, ve kterém mohou děti i dospělí kreativně tvořit a sdílet své názory. Výborná komunikace a spolupráce mezi pedagogy, žáky a rodiči přispívá k lepšímu vzdělávacímu procesu a zlepšuje vztahy v rámci školního prostředí.

Kdo plní tyto role u nás v KROKu?

Průvodci

image2-modified.png

Mgr. Eva Faltisová
průvodce, zelená třída

Naplňuje mě práce s dětmi už plných třicet let, vždy jsem cítila, že děti potřebují láskyplné přijímání, respektování jejich individuality, více svobody k přístupu učení a poznávání, vstřícnou komunikaci. Během mé učitelské praxe jsem se zajímala o různé alternativy učení a postupně je začleňovala do výuky.  Po všech praktických zkušenostech mám nyní tu možnost být součástí školy Krok a podpořit tak děti na jejich cestě. Dává mi to velký smysl. 

Paja_medailonek-KROK-modified.png

Mgr. Pavla Pročková 
průvodce, zelená třída

The Kids are All Right. Děcka jsou v pohodě. A mě baví s nimi být, povídat si, poslouchat co si myslí, jak to vidí, co je těší, co je trápí. Miluju a dojímá mě jejich opravdovost, laskavost, něha. Slzy i smích. Obrovská srdce a hlavičky plné nekonečných nápadů, vizí a ideí. Malé bytosti dohánějící své dospěláky střídavě k návalům lásky i šílenství. :)) Vystudovala jsem fyzioterapii a rekreologii na FTK Univerzity Palackého v Olomouci. Moje profesní cesta byla rozmanitá a vedla tam, kde se teď cítím být na svém místě. Jsem průvodkyní ve škole KROK a terapeutkou craniosakrální biodynamiky na volné noze. Radost mi přináší moje rodina, psaní, učení se, fotografování, homeopatie, přírodní pedagogika, lidské dobro, knížky Veroniky Hurdové, cestování dodávkou a témata svobody a spokojeného naplněného života.

marcela.png

Mgr. Marcela Cachová
průvodce, žlutá třída

Pocházím z Moravy, a možná proto jsem veselá, optimistická a pohodová. Na druhou stranu mám ráda řád a smysluplnost v tom, co dělám.

Učit děti je pro mne celoživotní výzvou, kterou s pokorou přijímám. Zde využiji všechny mé vlastnosti a dovednosti. Na oplátku díky dětem jsem trpělivější, otevřenější a laskavější.

Předchozí pracovní zkušenosti v zahraničí, či na českých školách, byly pro mne velmi obohacující, inspirující a naplňují. Měla jsem možnost učit "podle sebe".

S dětmi jsme byli zapojeni do několika mezinárodních projektů, které byly oceněny certifikáty kvality.

Vnitřně jsem ale cítila, že bych chtěla ještě něco jiného. Proto jsem se vzdala jistoty a rozhodla se přijmout výzvu, kterou pro mě škola Krok rozhodně je...pozitivní výzva, na níž se opravdu těším.

jana.png

Ing. Jana Chmelíková
průvodce, žlutá třída, odpolední klub

Práce asistenta pedagoga je pro mě posláním. Provázet děti na jejich cestě vzděláváním v laskavosti a respektu, s ohledem na jejich emoce a potřeby mi přijde smysluplné. Učit se a učit děti rozumět sobě a slyšet druhé, vyjadřovat své potřeby, hledat možné dohody a způsoby naplnění je pro mě krásný cíl, ke kterému mě život sám vede skrz rodičovství, partnerství, studium asistenství pedagoga, 4 letou praxi v asistenství na ZŠ Hučák, nenásilnou komunikaci, mediaci, studium na Škole shiatsu a nyni skrz novou příležitost ve škole Krok.

FB profilovka-modified-modified.png

Mgr. Kamila Linhartová
projektová výuka, odpolední klub

Ahoj, jsem Kamča a nikdy jsem nechtěla být učitelkou na základní škole :D
Jako dítě jsem byla hloubavá citlivá introvertka a snílek a často jsem se ptala „Proč se tohle mám učit? K čemu mi to bude?“ Naštěstí jsem měla zálibu ve skautu. Někdy jsem měla pocit, že žiji dva světy. V jednom jsem mnohem více času a z donucení a v druhém krátký čas a za to mám pocit, že smysluplně nabitý dobrodružstvím, učením, hrou, zkušenostmi, dovednostmi a opravdovými vztahy. Smysl je moji největší hnací silou a žiji fakt naplno! Od 14 let jsem vedla děti, protože jsem jim chtěla dopřát to krásné, co jsem zažila já. Vzdělávám se pořád a ráda. Ve škole čerpám kromě skautingu a speciální pedagogiky také z koučinku, leadershipu, psychologie a rodičovství :) A co je mým posláním? Vést druhé k uvědomění si sebe sama, své hodnoty a potenciálu. V čem je kdo silný, co je s ním v souladu a co může dát světu. Takoví lidé jsou šťastní a září ;) Dokážou druhé respektovat, porozumět jim, propojovat se ve spolupráci a prožít pěkný život.

1693483198678-modified (1).png

Mgr. Adéla Jedličková
odpolední klub

Jmenuji se Adéla Jedličková, je mi 41 let, mám dva syny (13 a 11), a jsem průvodkyní a terapeutkou.

Mám vystudovaný magisterský obor Rekreologie- management životního stylu v Olomouci. A již na VŠ jsem začala průvodcovat:) Tentokrát v cestovkách. Následně přišlo poradenství zdravého životního stylu, osobní trenérství, outdoor tréninky, děti a terapie- nejdříve RUŠ a poslední dva roky Access Consciousness. Dále miluji tanec, hudbu, kytaru, pohyb, sport, les, přírodu, vodu, slunce, Zemi. Několik roků mě to stále táhlo do pedagogiky, k dětem, se svobodnějším přístupem. U svých dětí se také chápu jako průvodce, ráda se s nimi domlouvám a beru je jako svobodné moudré bytosti, a ve škole KROK, mně tento název, přístup a tato energie také sedí nejvíce. Proto tady jsem:) Mám ráda děti, dětský svět, já jsem také stále trochu dítě, protože ráda vidím svět jednoduše, zábavně, krásně, radostně, hojně. 

Jsem zvědavá, co nám všem život a bytí v ZŠ KROK přinese. Již teď jsme tým, i průvodci, i děti, i rodiče. A to se mně líbí. Nikdo není víc, všichni jsme stejně důležití a všichni dohromady tvoříme svět, kde každý můžeme být sami sebou. V jaké lehkosti, radosti, hojnosti můžeme všichni v Kroku být?

Screenshot 2023-09-09 at 20.45.51-modified.png

Mgr. Markéta Wood
projektová výuka v angličtině

Jmenuji se Markéta, jsem vášnivá cestovatelka a máma dvou kluků, kteří vyrůstají v bilingvní rodině (manžel pochází z JAR). Mám vystudovanou anglickou a španělskou filologii na FFMU v Brně a také mezinárodní zkoušku z francouzštiny. Díky znalosti cizích jazyků jsem měla možnost studovat, žít a pracovat v Asii a Evropě, potkat spoustu úžasných lidí z různých koutů světa a nabýt zkušeností, ze kterých čerpám dodnes. Ráda bych proto dětem ukázala, jak důležité je nebát se chybovat a cizím jazykem mluvit, kdykoliv k tomu budou mít příležitost, byla jim inspirující podporou a sledovala jejich nadšení při každém pokroku. Respektující přístup k dětem i dospělým je mi blízký a každým dnem (i sama na sobě) vidím, jak důležitá je vnitřní motivace a osobní odpovědnost. Spolupráce se školou Krok tak pro mě byla jasnou volbou.

Screenshot 2023-09-09 at 20.42.49-modified.png

Petra Jakicová

Pro začátek bych napsala, že jsem si již odmalička přála být pedagogem a vždy jsem to cítila jako tu nejlepší volbu. Vydala jsem se tedy směrem pedagogickým. Poté, co jsem s velmi nízkým úvazkem začala učit na běžné ZŠ, jsem zjistila, že to není nic pro mě, při známkování jsem si připadala bezradná a tradičně uplatňovaný autoritativní přistup mi také není vlastní. Když jsem pak měla možnost navštívit Krok, zamilovala jsem se. Cítím velký soulad s vizí, která se formovala a já mohla být součástí, stále jsem a věřím, že dále budu. Oceňuji tu neskutečně přátelskou atmosféru, která v Kroku vládne a díky níž se člověk cítí bezpečně a přijímaně. Těším se, co společně se skvělým kolektivem dětí, průvodců i rodičů zažijeme.

michaela_simkova_1_1-modified.png

Michaela Šimková

Ahoj, jmenuji se Míša a nyní dokončuji pětileté studium v oboru Učitelství pro 1. stupeň. Dříve jsem se věnovala společenským tancům, aerobiku a na kroužku street dance jsem jako trenérka vedla děti od 4 do 11 let, což pro mě byla skvělá zkušenost a pravděpodobně rozhodla o mém dalším směřování. K rytmickému cítění mi stále pomáhá hra na housle. Za dobu svojí praxe jsem poznala různé vzdělávací přístupy a metody, stále ale věřím, že by prioritou každé školy měla být snaha o to, aby se z dětí staly dobří lidé s laskavým srdcem a tvořivou myslí. 

Snímek obrazovky 2022-09-25 v 20.59.38-modified.png

Daniel Běťák

Ahoj, jmenuji se Dan. Baví mě hudba, pohyb a poznávání světa. Momentálně studuji na UHK obory dějepis a matematika se zaměřením na vzdělávání. Rád trávím čas s dětmi a moc se těším, až s nimi budu poznávat krásy a možnosti světa, největšího hřiště, co existuje.

Studenti PdF UHK

Provoz školy

1611316728309-modified.png

Ing. Jiří Tobolka

V roce 2015 jsem spoluzaložil BizzTreat, technologickou firmu kterou stavíme na hodnotách jako je respekt, svoboda & zodpovědnost. Hluboce věříme v sílu vnitřní motivace. Respekt je pro mě vždy oboustranný a je potřeba hledat ideální cestu a řešení. Zároveň vím, že 100% optimum neexistuje. Posledních pár let si taky při (nejen) přijímacích pohovorech víc a víc všímám stejných vzorců, kterými lidé “trpí”. Stavíme smysluplnou školu pro 21. století, kde se budou děti každý den posouvat dál a nebudou se bát ptát nebo dělat chyby.

Stavíme školu, ze které děti odejdou připravené na to udělat další KROK do života.

IMG_8312-modified.png

Ing. Tereza Tobolková

Vzdělávání a vytváření prostoru pro to, aby děti mohly růst po všech stránkách je pro mě skutečná radost. Věřím, že klíčové přísady úspěchu v mnoha oblastech jsou vytrvalost a odhodlání ve chvíli, kdy čelíme překážkám. Dobře si uvědomuji, že pokud v životě něco chci, nic mi nespadne do náruče jen tak, samo od sebe. A to chci předávat i dětem. Ruku v ruce s odolností zmíněnou výše jde pokora a empatie. Starat se o lidi kolem nás, mít s nimi hluboký vztah, umět budovat tým a pracovat v rámci něj. To je jen malá hrstka toho, co předáváme dětem z nás v naší škole.

_DSC7728u-modified.png

Ing. Lukáš Hloušek

Mám privilegium být už přes 10 let mentorovaný několika skvělými podnikateli. Aniž bych si to dříve uvědomoval, nechávají mě mimo jiného přicházet si na věci sám ve chvíli, kdy jsem na ně připraven. Na hodnotách svobody a vlastní zodpovědnosti dlouhodobě stavíme jak naše podnikání, tak i mou každodenní práci na manažerské pozici v nadnárodní korporaci. Je krásné pozorovat, jak díky tomuto neautoritativnímu vedení  lidé osobnostně i profesně rostou... přirozeně, a hlavně s nadšením pro to, čemu se věnují a kam míří. Toto jsme v dětství uměli všichni. A nám dávalo smysl to našim dětem nevzít a založit školu, která to nadšení z poznávání a "učení se" nových věcí bude neustále podporovat. Školu, do které se budou děti opravdu těšit.

_DSC7709u-modified-modified.png

MDDr. Veronika Hloušková

Cesta k vybudování školy u nás začala už narozením našeho syna. S jeho dvěma mladšími sestřičkami mě každý den učí, že výchova se vzájemným respektem, důvěrou a neustálým nacházením společných řešení  je pro celou naši rodinu tou nejsvobodnější a nejšťastnější společnou cestou životem. Tohle uvědomění přirozeně vyústilo k potřebě větší svobody i ve vzdělávání. A protože taková škola v Hradci doposud nebyla, nezbývalo nám nic jiného, než ji vybudovat :)

bottom of page